Zomaar een ommetje in coronati

31 januari: ommetje Bemmel/Haalderen
Start op de Markt, via de rotonde bij de kerk naar de Loostraat, De Plak. Over het viaduct over de A15, op de splitsing bij het Kattenleger RD, de Vergert. In de bocht RA, de Vergert, 1ste weg LA Heuvelsestraat (kaarsje bij Maria van de bloeiende Betuwe) Bij de Lingewal oversteken en RA, fietspad volgen tot de rotonde op de Karstraat, RA en na ca. 25 m (LET OP!) de weg oversteken naar het Lingefietspad. Fietspad volgen tot het bruggetje, RA richting Haalderen.
Einde Baalsepad even LA en direct RA, fietspad naar de rotonde op de v.d. Mondeweg.
einde even RA, bij de rotonde LA oversteken naar de Burg.van Nispenlaan.
Einde even RA, daarna LA over bruggetje naar voetpad langs de Poeldrik. Einde RD, Wardstraat. Bij ingang park de Ward LA en RD pad langs het water volgen, op T-splitsing RA, bij bankje LA, op T-splitsing RA, voetpad vervolgen tot de Wardstraat. LA met de bocht mee naar links, weg oversteken en LA pad langs de Leemkuilselaan. Einde RA, Dorpsstraat. Bij "Het Wapen" LA en je bent weer terug op de Markt!
Afbeelding invoegen  Afbeelding invoegen Afbeelding invoegen Afbeelding invoegen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
25 januari: ommetje Meinerswijk
Start bij de Praets onder de Nelson Mandelabrug in Arnhem.
Na de slagboom RD, 1ste openbare pad LA (dit keer wel erg modderig!) einde RA, verhard fietspad blijven volgen tot bij de "ruine" en later de steenfabriek. LA naar de loopbrug, bovenaan lopen! aan het einde de dijk op en LA.
Na een paar honderd meter , LA door hekje naar gebied Meinerswijk, voor het water LA en terug richting de loopbrug, nu onderlangs blijven lopen!
Bij de steenfabriek LA, pad blijven volgen, je loopt tussen de rivier en de steenfabriek, na een paar honderd meter en bankjes neem je het verharde pad naar links en loopt langs het water. Pad gaat over in struinpad, dit blijven volgen tot een breder pad, hier RA, dit pad komt weer uit op de grotere weg door Meinerswijk. LA weg vervolgen tot de P onder de brug!

zondag 24 januari: ommetje Gendt
Start bij de NH Kerk aan de dijk in Gendt, via de Markt de dijk op, RA, na ca. 20 m pad de dijk af de polder in.
We liepen over het verharde pad tot de T-splitsing. LA en natuurlijk even de "berg" op naar het DIJK van een WIJF.
 Afbeelding invoegen Afbeelding invoegenAfbeelding invoegen we liepen door richting Camping Het Waalstrand en gingen op de splitsing LA de Waaldijk op, 1ste weg RA en op de 4-sprong LA, daarna 1ste weg LA, Doornenburgsestraat waar we aan het einde langs heel veel mooi vogeltjes en eenden kwamen!Afbeelding invoegen
Aan het einde de dijk weer op en RA, dijk blijven volgen tot voorbij het kerkje, RA en terug naar de auto!

Vrijdag 6 november, het lijkt  wel lente dus er toch maar weer even lekker op uit!
Tijdens mijn ommetje door de polder trof ik deze mooie kudde aan die geen last hebben van de 1,5 m afstand en gewoon met een grote groep bij elkaar heerlijk in het zonnetje mogen blijven liggen.
De zonnebloemen zijn helaas ook in de polder uitgebloeid maar er was er nog 1, maar die gaf mij wel een vrolijk gevoel!
Ga er op  uit! Er zijn nog zoveel mooie plekjes gewoon dichtbij! Blijf genieten!

Maandag 26 oktober, na een regenzondag scheen het zonnetje weer verleidelijk, dus wandelschoenen aan en dit keer maar eens in de buurt van Papendal gaan kijken.
Gestart bij Pinokkio(Leren Doedel) aan de Amsterdamseweg. Gelijk de weg RA genomen en bij het golfterrein LA richting het klooster van de zusters. Voor het klooster RA en over de nieuwe natuurbegraafplaats gelopen richting het terrein van Papendal. Voor het hek omgekeerd en over de andere kant terug richting klooster. De weg overgestoken en RD naar het Mariakapelletje.  Er is ook een nieuw kapelletje ingericht in de oude paardenstal, mooi plekje om even mijn zelf meegenomen koffie te drinken!
RA bij de kapel, de weg langs het paters klooster en bij de splitsing links aanhouden, smal pad dat uitkomt op de weg naar Oosterbeek. Even LA en daarna de weg overgestoken, hek door en RA gegaan. de 2e of 3e weg LA genomen en aan het einde LA gegaan om weer uit te komen op de weg bij Pinokkio.
Het was puur genieten van de mooiste herfstkleuren en vooral de rust op deze maandagmorgen! Het hoofd is weer leeg en klaar voor een nieuwe coronaweek!
Afbeelding invoegen Afbeelding invoegen Afbeelding invoegen Afbeelding invoegenAfbeelding invoegen Afbeelding invoegen
Afbeelding invoegen Afbeelding invoegenAfbeelding invoegen

Zondag 18 oktober, 'n heel klein zonnetje door de wolken heen, ga je ook mee op pad?
We gaan vanuit het centrum via de Loostraat over De Plak en nemen na het viaduct over de A15 direct de eerste weg LA (langs de Betuwelijn), dit pad blijven volgen tot de T-splitsing met het Rijn Waalpad. LA.
Na het tunneltje door hekje RA, pad RD blijven volgen bij splitsing RD heuveltje op, bovenaan is een smal paadje LA, dat komt uit op de Oude Postweg, LA.
Bij de weg(=Ressensestraat) oversteken en RA, eerste straat LA, Woerdsestraat.
Voorbij De Woerdt bij hek LA (klompenpad), Dit graspad RD volgen, aan het einde even LA en direct het tweede graspad RA, dit komt uit op een ander gedeelte van het Klompenpad, hier gaan we LA en volgen het pad tot de Ressensestraat. We steken over naar het voetpad, richting Sportpark Ressen en nemen het eerste paadje RA, aan het eind links aanhouden. Pad RD blijven volgen tot het tweede bruggetje, RA en na ca. 150 m LA, voetpad. einde RD pad over het Plakse Veld, rechts aanhouden. Na bruggetje LA en weg vervolgen, bij de volgende straat RD naar voetpad tussen de huizen door, einde LA en weg vervolgen, einde LA voetpad (hondenuitlaatplaats) langs het water, einde RD pad blijven volgen tot de straat (= Schaapskamp). LA weg vervolgen tot De Plak/Loostraat RA en we zijn weer terug bij het centrum.

Afbeelding invoegenAfbeelding invoegenAfbeelding invoegenAfbeelding invoegenAfbeelding invoegenAfbeelding invoegenAfbeelding invoegenAfbeelding invoegenAfbeelding invoegenAfbeelding invoegenAfbeelding invoegenAfbeelding invoegen

Blijf gezond en genieten van alles wat we nu nog wel mogen!!

Vanmorgen vroeg (11.10) scheen de zon heel verleidelijk en kreeg ik heel veel zin om er eens vroeg op uit te gaan!
Een ommetje polder in coronatijd is zeker aan te raden en vooral 's morgens vroeg!
Start in het centrum en via de Leemkuilselaan naar de Flierenhofstraat. Aan het einde op de Sportlaan LA en bij Sporthal De Bongerd over de P naar het voetpad bij de rood witte paaltjes. RA. Op de eerste splitsing LA en het pad naar rechts blijven volgen tot de Dijkstraat. Oversteken naar Oudewei, pad langs de manege, bruggetje over en LA.
einde schuin oversteken naar de Hoefslag, bij de brug RA, Oude Kasteelselaan, einde LA, Oudewei.
Einde op de dijk LA
Afbeelding invoegen en na twee bankjes RA pad de polder in, na een paar honderd meter hek Staatsbosbeheer, daarna struinpad (niet makkelijk lopen als het erg nat is!) pad komt uit op de Defensiedijk RA,Afbeelding invoegen na veerooster RA fietspad, komt uit op de Defensiedijk. 1ste pad RA,
Afbeelding invoegen Afbeelding invoegen
Afbeelding invoegen Afbeelding invoegen RD tot de dijk. OP de dijk LA, net voor de splitsing RA, Kerkepad, komt uit op de Dorpsstraat RA, via Dorpsstraat terug naar het centrum. (ca. 10 km)

Vorige week was het de week van de Nijmeegse 4Daagse, helaas ging deze niet door vanwege de corona crisis.
Maar er deden in het hele land en ver daarbuiten toch 20.000 mensen mee aan de alternatieve 4Daagse. Het was goed wandelweer en iedereen kon in eigen omgeving gaan wandelen. Ook ik had me ingeschreven voor de 10 km en er waren zeker meer BOLwandelaars die op pad zijn gegaan.
De eerste dag gingen we naar Groesbeek om vanaf 't Zwaantje een prachtige route over de Mookerheide te lopen, 't was puur genieten! De volgende dag ging ik alleen op pad en liep via de Heuvel en het kassengebied Bergerden zo'n 12 km. Dag 3 gingen we richting Lent en de 4e dag liepen we een rondje Bemmel-Haalderen.
Met na afloop een overheerlijk ijsje bij onze nieuwe ijssalon Wijs IJS op de Markt genoten we toch een beetje van dat speciale 4Daagse gevoel, het was gezellig, leuk en gezond, maar volgend jaar hopen we toch weer langs de route te staan in Bemmel, Weurt, Berg en Dal en Nijmegen!

We willen iedereen die 4 dagen 10, 20, 30 of 40 km gelopen heeft van harte feliciteren en blijf in beweging want straks mogen we weer op pad! Groetjes, Marianne
Afbeelding invoegen Afbeelding invoegen

Vandaag 16 april maar weer eens eropuit gegaan en heerlijk gefietst en gewandeld naar en door "Water Ydille" dat ligt tussen de Rijkerswoerdsestraat en de A325. Een prachtig gebied, zeker nu met dit mooie weer, veel vogels, heel veel bloeiend koolzaad en vooral rust! Moet je ook echt gaan doen!

Afbeelding invoegen
Het Bestuur van St. deBOL ging er op 25 februari j.l. tijdens de Seniorenzitting van de Opperstalmeester van
CV De Blauwe Pony nog vanuit dat we klaar waren voor heel veel bijzondere activiteiten die in de maand mei zouden plaats vinden maar het Corona virus heeft ook onze wereld op z'n kop gezet.

Wij denken natuurlijk in de eerste plaats aan alle slachtoffers en mensen die ziek zijn, maar zeker ook aan al die hulpverleners die fantastisch werk doen in deze zorgelijke tijd! Wij wensen iedereen heel veel kracht en sterkte toe!

Wij denken ook aan al onze trouwe wandelaars, die regelmatig met ons mee lopen, en onze vrienden van deBOL en  beseffen heel goed dat het nu voor velen van u een eenzame periode zal worden. Om ons allemaal toch een manier te geven om de gevoelens die je misschien graag van je af wilt schrijven en wilt delen met anderen hebben we op onze site een extra rubriekje ingericht!

Dus als je iets hierop wilt zetten stuur je het bericht per mail naar stichting.debol@planet.nl en dan zetten wij het in deze rubriek. Let er wel op dat deze pagina openbaar is, dus let op uw privacy! Wij zullen erop toezien dat er geen persoonlijke gegevens gepubliceerd worden!
Een ex- bestuurslid heeft al een mooi gedichtje gemaakt waarmee wij deze rubriek willen openen!

Impressie maart 2020
Druk
Neem
De kans die het biedt!

Het wordt toch ook weer LENTE! foto's rondje heerlijkheid Loenen en Slijk Ewijkse Plassen maart 2020
Afbeelding invoegen

Afbeelding invoegen  Afbeelding invoegen
3 april 2020 hoe  de gewone dingen ineens bijzonder worden, daar word je vrolijk van!
Afbeelding invoegen   Afbeelding invoegen wandeling via de Heuvel   Afbeelding invoegen  Afbeelding invoegen langs de Linge
Afbeelding invoegen  Afbeelding invoegen en het Rijn Waal fietspad
Afbeelding invoegen  bij Sportpark Ressen weer richting de Plak!  DOEN!!!